Tot een paar jaar terug vond ik elke groep prima om in te werken, op 2 na.
Natuurlijk had ik best groepen die hoger op m’n lijstje stonden dan andere.
Ik was vooral op mijn plek in groep 5 of 6, zo zag ik dat tenminste.
Maar waar ik in geen geval neergezet wilde worden: kleuters!
Daar kon ik echt niets mee…
Tot ik aan het einde van schooljaar ‘22/‘23 aangaf dat ik het wel wilde proberen.
Er was namelijk een “gat” ontstaan naast een van de kleuter leerkrachten, welke ik in mijn flexibiliteit kon opvullen.
En geheel tegen mijn verwachting in, vind ik ze super leuk!
Wat mijn midden/bovenbouw ervaring zo fijn maakt in de onderbouw, is dat ik zicht heb op “het hele plaatje”.
Uit mijn ervaring in de hogere groepen, weet ik waarvan de kinderen net wat meer nodig hebben voor een stevigere basis.
Mijn brede inzetbaarheid en inventiviteit vormt samen met mijn flexibiliteit en het zien van de
kinderen mijn kracht.